EquipHotel1
(Persbericht) Begin november vond in Parijs de EquipHotel plaats, het toonaangevende internationale B2B evenement voor de hotel- en foodservice-industrie, georganiseerd door RX France. Het evenement, dat het thema ‘Time to Dare!’ droeg, verwelkomde dit jaar maar liefst 1.200 exposanten en ongeveer 80.000 professionals gedurende vijf inspirerende beursdagen.
Bezoekers konden kennismaken met een divers aanbod van oplossingen, ideeën en advies in originele ervaringsruimten. Daarnaast bood het programma meer dan honderd conferentiesessies en evenementen, die bijdroegen aan een unieke uitwisseling van kennis en inspiratie binnen de sector.
De exposanten waren zeer goed te spreken over de kwaliteit van de bezoekersprofielen, die voornamelijk bestonden uit projectmanagers en besluitvormers.

Impressies Proefschrift:

Ruim opgezette, zeer verzorgde vakbeurs met zeer vriendelijke, gastvrije exposanten. Bij het meubelaanbod vielen met name de minimalistische designs en het gebruik van gerecyclede materialen op.

x1
x3
x5
x4

Conferenties

Hotelgroepdirecties, chef-koks met Michelinsterren, directeuren van prestigieuze scholen, investeerders, politici, vakbondsleiders, meubelfabrikanten, architecten, interieurontwerpers en nog veel meer droegen hun expertise bij aan de ongeveer honderd conferentiesessies gedurende de vijf dagen van EquipHotel 2024.
Jean-Baptiste Lemoyne, senator van Yonne en voormalig minister van KMO’s, besprak de uitdagingen waar de sector voor staat met Thierry Marx, voorzitter van Umih (Franse vakbond van horeca), en Catherine Quérard, hoofd van GHR (groep van hotels en restaurants in Frankrijk). Marina Ferrari, minister van Toerisme, sprak met professionals over diverse relevante onderwerpen.

EquipHotel2
De 7e editie van de denktank La Fabrique du Tourisme, dit jaar gesponsord door Nicolas Dufourcq, CEO van Bpifrance, was gefocust op AI en de gevolgen daarvan voor de gastvrijheidssector.
Tijdens de Hospitality Brain-trusts georganiseerd door MKG Consulting benadrukte Georges Sampeur, Senior Manager bij Financière Gaspard, dat het streven naar winstgevendheid moet worden gecombineerd met ‘een oprechte menselijke connectie’. Serge Trigano, medeoprichter van de Mama Shelter groep, wees erop dat F&B ‘een motor van aantrekkelijkheid en waardecreatie’ kan worden.
Béatrice Gravier, directeur van EquipHotel: ‘Sinds EquipHotel 2022 hebben we er alles aan gedaan om de vakbeurs naar een hoger niveau te tillen. Daarbij trekken we een publiek van horecaprofessionals aan die betrokken zijn bij projecten om etablissementen te openen, te creëren of te renoveren. Deze vakbezoekers zijn op zoek naar praktische en technische informatie, nieuwe producten en vooral innovaties om de hedendaagse uitdagingen op het gebied van aantrekkelijkheid, positionering, prestaties en winstgevendheid in te vullen’ <

Feiten en cijfers

  • 80.000 vakdeelnemers in 5 dagen
  • 15% internationale bezoekers uit 114 landen
  • Top 5 landen buiten Frankrijk: België, Italië, Spanje, Zwitserland, Duitsland
  • 1.200 exposanten
  • 40% internationale exposanten uit 40 landen.
  • Top 5 vertegenwoordigde landen: Italië, Spanje, België, Griekenland en Portugal
Tot 2026 zijn op www.equiphotel.com alle conferentiesessies en experience spaces van EquipHotel 2024 vinden – waaronder La Collab tussen Ameublement Français en de OKKO Hotels groep, gericht op co-design en eco-design.